پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250942
ارائه ۲ گزارش‌ به آژانس پس از عمليات‌هاي تروريستي تأسيسات هسته‌اي
تاریخ انتشار : 1400/06/25 09:42:39
نمایش : 1180
رئيس سازمان انرژي اتمي از ارائه گزارش‌هاي سختگيرانه به آژانس انرژي اتمي پس از عمليات‌هاي تروريستي در تأسيسات هسته‌اي خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه خبر، محمد اسلامي رئيس سازمان انرژي اتمي در حاشيه نشست امروز (چهارشنبه، ۲۴ شهريور) کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در جمع خبرنگاران گفت: گزارشي از سفر آقاي گروسي تقديم نمايندگان کميسيون کرديم.
 
وي با بيان اينکه برنامه هسته‌اي ايران که صلح‌آميز بوده بايد کاملا شفاف و مطابق موازين قانون و با تأکيد بر قانون اقدام راهبردي پيش برود و اجازه ندهيم در دنيا متهم به پنهان‌کاري شويم، افزود: دشمنان قسم خورده ايران مخالف پيشرفت کشور هستند و اين امر را بر نمي‌تابند.
 
رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: غربي‌ها طبق قرارداد هسته‌اي مکلف بودند به ايران کمک کنند، اما اين تعهد اجرايي نشد، آنچه ايران در زمينه هسته‌اي به‌ دست آورده براساس تحقيق و توسعه داخلي بوده است و کسي نمي‌تواند اين امر را متوقف کند.
 
اسلامي بيان کرد: از جمله هدف‌گذاري‌هاي مهمي که با هدايت‌هاي رئيس‌جمهور در دستور کار قرار دارد، اين است که در برنامه فوري سقف برق نيروگاه‌هاي هسته‌اي را به ۸ هزار مگاوات برسانيم که با اين کار مردم آثار برنامه هسته‌اي را مشاهده مي‌کنند و اين امر بايد در حوزه سلامت، محيط زيست و کشاورزي نيز تحقق يابد.
 
وي با اشاره به اينکه براي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي مهم است که طبق قوانين و موازين حرکت کنيم، افزود: مجلس شوراي اسلامي بر اجراي قانون اقدام راهبردي تأکيد دارد، از اين رو فضايي که در مذاکرات انجام شده و ملاقات‌هاي آينده وجود داشته و خواهد داشت را براي کميسيون تشريح کرديم.
 
رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: عمده‌ترين دغدغه نمايندگان اين بود که سازمان انرژي اتمي بر پيشبرد برنامه‌ها مصمم باشد و تحقق برنامه‌هاي ايران با جريان‌هاي سياسي که معاندين به راه انداخته‌اند و از ظرفيت سازمان‌هاي بين‌المللي استفاده مي‌کنند به تأخير نيفتد.
 
اسلامي بيان کرد: بايد شرايط را به‌گونه‌اي فراهم کنيم تا مجلس اطمينان حاصل کند که قانون در حال اجراست و پيشبرد برنامه‌هاي هسته‌اي متأثر از مزاحمت‌هاي ديگران متوقف نخواهد شد.
 
وي درباره دوربين‌هاي ناظر بر فعاليت هسته‌اي ايران توضيح داد: طبق مقررات آژانس هسته‌اي و پادمان، دوربين‌هاي آژانس در سايت‌هاي هسته‌اي وجود دارد و اين تداوم دانش و آگاهي از فرآيندهاي هسته‌اي در کل جهان انجام مي‌شود، افزون بر تعهداتي که طبق پادمان بر عهده ايران است و بايد شفاف‌سازي را انجام دهد.
 
اسلامي تأکيد کرد: در جريان عمليات‌هاي اخير تروريستي، تعدادي از اين دوربين‌ها آسيب ديده بود و اين مسئله منجر به دو گزارش فوق‌العاده سختگيرانه و مخرب شده بود و براي اينکه رفع ابهام و شفاف‌سازي کنيم، ملاقات با مديرکل انجام شد و مطمئن هستيم با دستاوردي که از اين جلسه داشتيم اولا ابهاماتي در زمينه برنامه هسته‌اي صلح‌آميز براي آژانس وجود ندارد و ثانيا تعهدات برجامي که طبق قانون مجلس نبايد ادامه پيدا کند را ادامه نخواهيم داد.
 
رئيس سازمان انرژي اتمي کشور درباره سفر به وين گفت: هفته آينده اجلاس عمومي سازمان انرژي اتمي برگزاري مي‌شود و ما در آن شرکت مي‌کنيم.
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html